IN LOC DE...

“Omul trebuie să aibă şi prieteni şi duşmani. Prietenii îl învaţă ce trebuie să facă, iar duşmanii îl obligă să facă ce trebuie” Nicolae Iorga

joi, 6 octombrie 2011

GÂNDURI ÎN PRAG DE MITING



Nici nu ştii cum trece vremea...   
E din nou toamnă în Ţara Beiuşului.  Şi parcă nici nu a trecut un an de când scriam despre patru parlamentari care vor vota cu România  şi, la momentul respectiv, chiar aşa s-a întâmplat – au votat în favoarea moţiunii de cenzură. Cu toate că moţiunea nu a trecut prin parlament, noi rămânând la discreţia ciocoilor noi pe durată nedeterminată(?), totuşi am nutrit speranţa că nu suntem singuri, mai este cineva alături de noi, şi ne-am pus nădejdea şi în aceşti patru parlamentari – Tudor Ciuhodaru, Liviu Câmpanu, Niculae Mircovici şi Nicolae Stan.      
Vremea a trecut şi iată, odată cu noul an, cum iubirile sunt trecătoare iar în mioriticul nostru plai, plin de surprize (şi gropi pe drumuri), au apărut primele semne că nădejdea noastră a fost de scurtă durată – în 21 iunie 2011, când s-a votat(?) OUG 1/2011 ce mi-a fost dat să văd – din cei patru parlamentari „ai noştri” au votat trei şi doar unul a votat pentru noi. Care va să zică „cei patru apostoli au fost trei, Luca şi Matei?” – domnii Stan şi Mircovici votând pentru, dl. Ciuhodaru a votat împotrivă iar dl. Cîmpanu nu a votat şi asta ne-a favorizat oarecum deşi votul nu a fost curat. Poate că votul d-lui Stan nu m-a pus pe gânduri deoarece dânsul era „independent” la vremea aceea, dar votul d-lui Mircovici m-a lăsat cu răsuflarea tăiată – tocmai dânsul, fost militar de carieră a votat împotriva foştilor săi colegi faţă de care, desigur, are o obligaţie pentru că l-au votat? Nu mai pun la socoteală voturile celorlalţi, foştiI militari din Parlament înrolaţi în „Armia Portocalie” pentru care, Armata României a fost, aşa cum spunea un fost ministru al apărării (MI SE PARE DL. Victor Babiuc, în urmă cu câţiva ani, doar „o umbrelă pentru vreme rea”. Motivarea domniei sale la acea vreme, puerilă şi ipocrită, m-a umplut de silă: îţi explic ca aveam de ales intre a defavoriza majoritatea de 90% si a favoriza pe mult mai putini. Ceea ce nu ştiu colegii, si unii si alţii, este ca există dorinţa ca ordonanţa să se întoarcă la Comisia de muncă, pentru a fi diminuate câştigurile celor mulţi si nu pentru a nu se scădea o parte din pensii. Niciodată un chirurg nu va fi iubit când taie o mână, chiar dacă prin asta salvează o viaţă” (extras dintr-um mail cere a circulat multă vreme pe roarmy230, pe care şi eu l-am primit). Chiar aş fi vrut să-i dau un răspuns pe aceeaşi lungime de undă – Ce-aţi spune dumneavoastră, domnule general – senator dacă eu, chirurg fiind, v-aş tăia mâna cu care aţi votat pentru ca să nu mai puteţi „salva” altădată 10% din pensionarii militari? Dar astea sunt… poveşti. La fel ca şi cele despre alţi militari care au votat împotriva foştilor lor colegi - acestea sunt alte poveşti. Poveşti dureroase care ne întunecă puţinele zile care ne-au rămas, ştiind cert că „trebuie să părăsim sistemul pe cale naturală” cât mai rapid, să nu "cocoşăm bietul om slab care ne ţine în spate pe noi, grăsanii". Păi, s-o credeţi domniile dumneavoastră! Nici nu cocoşăm pe nimeni că trăim pe banii noştri, care, ar trebui, noi să vă întrebăm ce-aţi făcut cu ei şi nici nu vom pleca. Chiar nu avem de gând să vă facem pe plac. PÂNĂ LA URMĂ, NĂDEJDEA NOASTRĂ ESTE DOAR ÎN NOI! O să vedeţi. Pentru că, aşa cum spunea bădia Lăncrănjan „… nu i-i dat oricui să fie drept şi cinstit, nu poţi face din orice gogoman un luptător, un făt – frumos, nici povestea nu face asta, darămite viaţa, care e, oricum ai întoarce-o, altfel de poveste, e cea mai teribilă baladă !… Iar eu sunt eroul ei, unul dintre aceşti eroi, unul care a suit din şesurile tuturor deznădejdilor spre izvoarele tuturor speranţelor !… Ca păstrăvul am ţâşnit eu în sus peste stăvilare şi peste baraje, şi acum chiar dacă ar vrea cineva să mă dea înapoi, n-ar putea-o face, nici dacă m-ar omorî, nici dacă m-ar preschimba în pulbere !… Ar rămâne gândul în urma mea, care s-ar uni cu cele mai adânci vreri, ale întregului popor, pe care nu le mai poate stinge nimeni, după ce au fost trezite !”

P.S. Mai deunăzi aflai că dl. Ciuhodaru a trecut din barca PC în barca UNPR. Şi mi-am spus atunci – „Şi tu, Brutus?

Lt.col.r. Simion Suciu
Preşedintele Filialei 1 a SCMD Beiuş

5 comentarii:

  1. @ suciu tot de la un Suciu de la Turda
    Fain ai scris varule. Mi-e greata de acel Mircovici si altii ca el care-si fac veacul prin Parlament(vezi am scris cu P(mare). Imi aduc aminte cum ii faceam acestui ..(zice ca e general facut ca si Oprea pentru ca e parlamentar) "imagine' pentru a fi votat de camarazii nostri. Si cand sa arate ca are sange Kaki in instalatie ...hop a constatat ca de fapt e PORTOCALIU. Varule stiu din surse sigure (am un var senator care a fost tot timpul alaturi de noi,ba mai acum 3 zile a depus alaturi de alti senatori, 2 initiative legislative ,pentru abrogarea legii 329 si modificari la OG 1 ,a lui boc) CA MIRCOVICI S-A DAT ALTURI DE PORTOCALII INCA DE LA DISCUTIILE DIN COMISII. VARUL MEU I-A ATRAS ATENTIA CA TREBUIE SA SE UNEASCA TOTI MILITARII PENTRU UN SCOP COMUN. EL A RASPUNS CAM ASA:"SCOPUL COMUN ESTE PANA LA USA PARLAMENTULUI". NENOROCITUL. MI-E GREATA DE EL CA SI DE BADALAN SI ALTII DE PE ACOLO. NU MAI ZIC DE "OFITERII ACOPERITI" (descoperiti si de varul meu) CARE AU PUS CU SARG UMARUL LA RASTURNAREA CARUTEI.Legat de ceilalti ,SA NU-TI FACI ILUZII. NULITATILE ASTEA ,CA SI ALTELE DIN PARLAMENT IAU DECIZII ASUPRA VIETII NOASTRE. AICI E TRAGISMUL.Salutari cu drag de la poalele Trascaului. (sigur ma sti)

    RăspundețiȘtergere
  2. Parlamantarii sunt singurele fiinte umane care nu evolueaza indiferent cat timp ar sta pe scaun. Se spune ca omul se trage din maimuta, ca a evoluat de la un organism monocelular, catre expresia suprema a existentei, omul. Odata cocotat pe treapta de parlamentar, acest om ajuns pe pragul cel mai inalt al aspiratiilor sale, urmeaza un proces invers, as spune natural, de intoarcere la origini, un proces evolutiv-negativ, cum ar spune domnul Boc,pentru a demonstra ceea ce stie orice om de stiinta care se respecta: ciclicitatea universului.Deci Ciuhodaru si cei ca el, nu trebuiesc invinuiti , ci felicitati pentru ca au atins pragul devenirii proprii si se afla pe turnanta de finis,pe drumul intoarcerii catre originile evolutiei, spre implinirea ciclului sacru.Ceea ce putem face este sa ii ajutam, sau sa-i impingem cat mai repede in drumul spre originile.. materne

    RăspundețiȘtergere
  3. IN SFARSIT, AM AJUNS "PERFOR-MEN"
    Inca de cand am plecat la Liceul Militar , tata m-a sfatuit sa devin performant in tot ceea ce fac, sa nu-i fac numele de ras;probabil asa se intampla si in familia din varful muntilor de la Rachitele sau in familia celui care din chelner la restaurantul hotelului HAIDUC ajuns la intendenta si mai apoi ministru...Eu am optat sa ma fac tanchist pentru ca mi se parea ca asa voi atinge performanta .Acestia,Boc si Oprea m-au ajutat si pe mine sa ating performanta:detin locul fruntas la suma taiata din pensie = 1313 ron (32%) din pensia pe care mi-a dat-o statul dupa L.164/2001. Conform prevederilor O.U.G/2001, in 2012 mi se va retine si suma acordata in plus incepand cu ian.2011(data la care a intrat in vigoare ordonanta, asa ca eu si familia mea vom iesi la coltul strazii la cersit. Problema este ca nu vom mai avea de la cine cersi;multi au ajuns in aceeasi stare.

    RăspundețiȘtergere


Ai un comentariu de făcut? Be my guest! Dar mai intai prezinta-te. Ca asa e la armata. Bati la usa, intri, te prezinti si raportezi.

Si trebuie să ştii că nu voi aproba apariţia acelor comentarii pe care eu le găsesc nelegate de subiectul postării, fără logică, fără argumente, emanaţie a vreunui talibanism, indiferent de tabără, cu invective, indiferent de destinatar şi, desigur, a celor care nu respectă regulile de bun-simţ, decenţă şi corectitudine ale unei comunicări dintre oaspete (tu) şi gazdă (eu)!
Administratorul blogului își rezervă dreptul de a șterge comentariile care nu respectă regula, postând mesaje de avertizare.