IN LOC DE...

“Omul trebuie să aibă şi prieteni şi duşmani. Prietenii îl învaţă ce trebuie să facă, iar duşmanii îl obligă să facă ce trebuie” Nicolae Iorga

vineri, 11 iulie 2014

ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 37 din 18 iunie 2014

Opinia deprtamentului juridic al SCMD
Aparitia acestui act normativ (chiar daca se refera la o perioada strict delimitata in timp!) denota intro oarecare masura o schimbare de optica a guvernantilor fata de militari, politisti si functionarii publici cu statut special, nu atat prin  drepturile acordate, cat mai ales prin argumentatia solida si motivele temeinice prezentate in preambulul ordonantei, aspecte care au determinat in fapt adoptarea actului normativ  respectiv. 
Sa speram ca, din moment ce acum guvernantii actuali au inteles in buna masura specificul activitatii profesionale a militarilor, politistilor si functionarilor cu regim special, acestora le va fi mai usor sa adopte o noua lege a pensiilor militare de stat, lege care sa faca dreptate acestei categorii sociale si din acest punct de vedere. Noua lege este asteptata cu aceeasi nerabdare atat de catre militarii aflati in activitate, cat si de catre cei trecuti in rezerva!

ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 37 din 18 iunie 2014 pentru modificarea şi completarea art. 13 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 103/2013 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice în anul 2014, precum şi alte măsuri în domeniul cheltuielilor publice

EMITENT: GUVERNUL 


    Având în vedere că activitatea personalului din sistemul naţional de apărare, ordine publică şi securitate naţională implică şi misiuni care nu se limitează, în timp, la durata programului normal de lucru,
    că exercitarea prerogativelor constituţionale de apărare, ordine publică şi securitate naţională se caracterizează prin continuitate,
    ţinând cont de obligaţiile legale care revin instituţiilor publice angajatoare de a asigura realizarea drepturilor recunoscute personalului prin dispoziţiile legale în vigoare referitoare la munca prestată în zilele de repaus săptămânal, de sărbători legale şi în celelalte zile în care, în conformitate cu reglementările în vigoare, nu se lucrează,
    de faptul că în anul 2014 aceste drepturi se realizează numai prin compensarea muncii prestate cu timp liber corespunzător,
    de faptul că necesitatea exercitării prerogativelor constituţionale şi legale în condiţii de continuitate, pe de o parte, respectiv insuficienţa personalului raportat la timpul de muncă ce trebuie afectat acestor misiuni în perioadele arătate, pe de altă parte, creează o vulnerabilitate pentru instituţiile publice din sistemul de apărare, ordine publică şi securitate naţională, în sensul că respectarea drepturilor prin compensarea cu timp liber corespunzător ar putea conduce la disfuncţionalităţi în efectuarea misiunilor operative specifice,
    având în vedere că aceste disfuncţionalităţi afectează domenii importante ale societăţii, în care este nevoie de o muncă susţinută, în orice oră din săptămână, şi condiţii care expun angajaţii la un grad ridicat de stres şi risc,
    luând în considerare necesitatea corectării unor neconcordanţe la nivelul reglementărilor, în privinţa modului de calcul al anumitor drepturi salariale, respectiv faptul că menţinerea acestora ar putea conduce la o aplicare neunitară a actului normativ în structurile din sistemul de apărare, ordine publică şi securitate naţională şi, în consecinţă, ar putea genera eventuale pagube în patrimoniul acestora,
    în scopul asigurării unui cadru unitar de aplicare a unor dispoziţii referitoare la salarizarea personalului care execută lucrări de excepţie sau misiuni speciale,
    totodată, luând în considerare necesitatea imperativă de creştere a capabilităţii de apărare aeriană a României,
    ţinând seama de importanţa şi urgenţa înzestrării Forţelor Aeriene cu avioane multirol pentru promovarea intereselor naţionale de securitate ale ţării şi îndeplinirea angajamentelor asumate de România în cadrul Alianţei Nord-Atlantice şi Uniunii Europene,
    având în vedere absenţa unor reglementări cu privire la statutul personalului român trimis în străinătate pentru pregătire pe un tip de tehnică de luptă cu complexitate ridicată, în vederea realizării capabilităţii operaţionale aeriene cuprinse în Faza 1 a Etapei de tranziţie iniţială a Concepţiei de realizare graduală a capabilităţii de apărare aeriană în cadrul programului "Avion multirol al Forţelor Aeriene",
    luând în considerare necesitatea motivării personalului în vederea participării la acest tip de misiune,
    ţinând seama de consecinţele negative ale nepromovării în regim de urgenţă a prezentului act normativ care asigură reglementarea statutului personalului aeronautic participant la misiune,
    având în vedere faptul că toate aceste elemente vizează interesul public şi constituie situaţii extraordinare a căror reglementare nu poate fi amânată, necesitând adoptarea de măsuri imediate,
    în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată,

    Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă.

    ART. I
    Articolul 13 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 103/2013 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice în anul 2014, precum şi alte măsuri în domeniul cheltuielilor publice, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 703 din 15 noiembrie 2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 28/2014, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
                                 PRIM-MINISTRU
                              VICTOR-VIOREL PONTA

                                Contrasemnează:
                                ---------------
                               Viceprim-ministru,
                         ministrul afacerilor interne,
                                 Gabriel Oprea

                         Ministrul apărării naţionale,
                                  Mircea Duşa

                              Ministrul justiţiei,
                            Robert Marius Cazanciuc

                  Directorul Serviciului Român de Informaţii,
                             George Cristian Maior

                 Directorul Serviciului de Informaţii Externe,
                            Teodor Viorel Meleşcanu

                             Directorul Serviciului
                          de Telecomunicaţii Speciale,
                                  Marcel Opriş

                  Directorul Serviciului de Protecţie şi Pază,
                             Lucian Silvan Pahonţu

                         Ministrul finanţelor publice,
                              Ioana-Maria Petrescu

                        Ministrul delegat pentru buget,
                                  Liviu Voinea

                         p. Ministrul muncii, familiei,
                  protecţiei sociale şi persoanelor vârstnice,
                             Teodor Codrin Scutaru,
                                secretar de stat

    Bucureşti, 18 iunie 2014.
     Nr. 37.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu


Ai un comentariu de făcut? Be my guest! Dar mai intai prezinta-te. Ca asa e la armata. Bati la usa, intri, te prezinti si raportezi.

Si trebuie să ştii că nu voi aproba apariţia acelor comentarii pe care eu le găsesc nelegate de subiectul postării, fără logică, fără argumente, emanaţie a vreunui talibanism, indiferent de tabără, cu invective, indiferent de destinatar şi, desigur, a celor care nu respectă regulile de bun-simţ, decenţă şi corectitudine ale unei comunicări dintre oaspete (tu) şi gazdă (eu)!
Administratorul blogului își rezervă dreptul de a șterge comentariile care nu respectă regula, postând mesaje de avertizare.