Proiectul de statut pe care vi-l supune atenţiei Filiala 1 Timişoara a SCMD
Motto: “ Everything rises or falls on leadership!”
STATUTUL
SINDICATULUI CADRELOR MILITARE DISPONIBILIZATE
-
proiect-TIMISOARA
CAPITOLUL I – DISPOZIŢII
GENERALE
Art.1.(1). Sindicatul Cadrelor
Militare Disponibilizate (SCMD) este organizaţia sindicală cu personalitate
juridică şi de utilitate publică, constituită în temeiul dispoziţiilor legale
în vigoare care reglementează activitatea sindicală, a sentinței judecătoriei
Sectorului 1 Bucureşti nr. 83 din 11.08.2009, şi care reuneşte pe baza
liberului consimţământ cadre militare în rezervă sau în retragere din Sistemul
Naţional de Apărare, Ordine Publică şi Siguranţă Naţională disponibilizate,
precum şi alte cadre militare în rezervă sau în retragere care aderă la statut,
la scopul şi obiectivele sindicatului.
(2).
Denumirea organizaţiei este „Sindicatul Cadrelor Militare Dsponibilizate”
(SCMD) şi are sediul central în Bucureşti, str. Bogota nr. 6, Sectorul 1
(3). Deviza SCMD este „ HONOR ET PATRIA! VAE
VICTIS!”
Art. 2. SCMD este o organizaţie sindicală independentă, apolitică, nonprofit.
Art. 3.(1). SCMD este
independent faţă de toate organele şi organizaţiile de stat şi politice,
indiferent de nivelul de organizare.
(2). SCMD se poate afilia la orice federaţie
sau confederaţie sindicală din ţară sau din străinătate, în condiţiile Legii
62/2011 şi a statutului său.
Art. 4. Principiile fundamentale
ale organizării şi funcţionării SCMD sunt: respectul legii, solidaritatea şi
unitatea de acţiune, democraţia, exprimarea liberă şi neîngrădită şi respectul
opiniilor.
CAPITOLUL II – SCOPUL,
OBIECTIVELE ŞI MIJLOACELE DE ACŢIUNE
Art. 5. Scopul SCMD îl
constituie reprezentarea şi apărarea drepturilor şi intereselor membrilor săi
prevăzute de legislaţia internă şi internaţională, în pactele şi tratatele la
care România este parte, în raport cu Ministerul Apărării Naţionale, Ministerul
Administraţiei şi Internelor, Serviciului Român de Informaţii, în faţa
instanţelor judecătoreşti la toate nivelele, precum şi în raport cu celelalte
autorităţi şi instituţii ale administraţiei publice centrale şi locale, cu
organizaţii similare din ţară şi din străinătate.
Art. 6. Sindicatul Cadrelor
Militare Disponibilizate are următoarele obiective principale:
(1). Realizarea unităţii
de acţiune şi solidarităţii membrilor săi pentru punerea în valoare şi apărarea
drepturilor, libertăţilor, intereselor legale şi legitime ale tuturor cadrelor
militare în rezervă sau în retragere.
(2). Acţionarea prin
toate mijloacele legale pentru îmbunătăţirea protecţiei sociale a cadrelor
militare în rezervă sau în retragere, pentru respectarea, promovarea şi
apărarea drepturilor şi intereselor lor sociale, economice şi civile.
(3). Asigurarea
respectării drepturilor fundamentale ale cadrelor militare disponibilizate, în
rezervă sau în retragere:
- dreptul la
muncă şi la veniturile ce li se cuvin pentru munca prestată, conform
prevederilor Constituţiei şi ale Codului
Muncii, fără nicio îngrădire, până la vârsta standard de pensionare prevăzută
de dispoziţiile legale în vigoare;
- respectarea prevederilor legale privind
asistenţa medicală;
(4). Susţinerea de
negocieri cu reprezentanţii Guvernului, Administraţiei Prezidenţiale,
Parlamentului României, ai sindicatelor de resort şi comisiilor parlamentare de
specialitate, pentru respectarea drepturilor legale cuvenite şi pentru
soluţionarea oricăror revendicări şi probleme care intră în competenţa acestora.
(5). Restabilirea
drepturilor legale ale membrilor în toate cazurile în care se constată că
acestea au fost încălcate prin abuzuri, acte ilegale, imorale sau netemeinice.
(6). Acordarea de
asistenţă juridică membrilor de sindicat în cauze care îi vizează.
(7). Conlucrarea cu
toate organizaţiile şi organismele interne şi internaţionale, care luptă în
spiritul democraţiei pentru îndeplinirea aspiraţiilor de libertate şi dreptate
socială ale tuturor categoriilor sociale.
(8). Conlucrarea
nemijlocită cu ministerele de resort (MApN, MAI, SRI) pentru aplicarea
prevederilor legale referitoare la cadrele militare în rezervă sau în retragere,
în vederea perfecţionării permanente a acestor prevederi în scopul
îmbunătăţirii standardului de viaţă al pensionarilor militari
(9). Asigurarea
protecţiei liderilor de sindicat şi a delegaţilor sindicali, atât pe durata
mandatului lor cât şi după expirarea acestuia.
(10). Constituirea de
fonduri proprii pentru ajutorarea membrilor săi.
(11). Adresarea către autorităţile
publice competente, conform Art. 73 din Constituţia României, a propunerilor de
legiferare în domeniul sau în interesul sindicatului.
(12). Urmărirea
respectării Declaraţiei Universale a Drepturilor Omului şi a celorlalte norme
în domeniu.
(13). Alte obiective
legale stabilite prin rezoluţii sau hotărâri ale organelor proprii de
conducere.
Art. 7. Pentru înfăptuirea
obiectivelor sale, SCMD va acţiona prin următoarele mijloace specifice luptei
sindicale:
(1). Negocierea,
medierea, concilierea;
(2). Interpelarea
Guvernului României, a ministerelor de resort, purtarea de tratative cu acestea
în cazul în care hotărârile adoptate contravin sau afectează negativ drepturile
legale sau statutare ale membrilor de sindicat;
(3). Petiţia, protestul,
demonstraţia;
(4). Sesizarea organelor
de procuratură şi justiţie cu privire la activităţile persoanelor juridice sau
fizice în cazul de încălcare a drepturilor membrilor de sindicat;
(5). Colaborarea cu
instituţiile publice şi organizaţiile neguvernamentale în vederea demascării şi
combaterii abuzurilor, corupţiei şi încălcării drepturilor omului;
(6). Organizarea de dezbateri
în mass-media pe probleme specifice.
CAPITOLUL III – MEMBRII
SINDICATULUI
Art. 8. SCMD este constituit din
membri şi membri de onoare.
(1). Pot fi membri ai
sindicatului cadrele militare disponibilizate, în rezervă sau în retragere din
Sistemul Naţional de Apărare, Ordine Publică şi Siguranţă Naţională , precum şi
alte cadre militare în rezervă sau în retragere, care aderă la statutul, la
scopurile şi la obiectivele sindicatului.
(2). Calitatea de membru
al sindicatului este atestată prin legitimaţia tip eliberată de filiale, cu
semnătura preşedintelui filialei şi ştampila acesteia.
(3). Membrii de onoare
sunt membrii fondatori ai SCMD şi alţi membri care s-au remarcat în
îndeplinirea scopului şi obiectivelor sindicatului.
(4). Calitatea de membru
de onoare poate fi acordată unor personalităţi ai vieţii social-economice din
ţară sau din străinătate, care şi-au adus o contribuţie importantăla realizarea
scopului şi obiectivelor sindicatului.
(5). Calitatea de membru
de onoare se acordă de Comitetul Director al SCMD, împreună cu Diploma şi
carnetul de atestare, ca semn al înaltei aprecieri a activităţii desfăşurate.
(6). Calitatea de
membru/membru de onoare este inalienabilă.
(7). Fiecare membru are
dreptul la un singur vot, indiferent de contribuţia sa la patrimoniul
sindicatului.
(8). Votul se poate
delega prin mandat special unui alt membru al sindicatului.
(9). Retragerea din
sindicat nu presupune restituiri de drepturi asupra patrimoniului sindicatului.
Art. 9.(1). Membri fondatori
sunt acele persoane care au format grupul de iniţiativă pentru înfiinţarea
SCMD.
(2). Membrii fondatori sunt de drept
membri de onoare ai SCMD.
Art. 10. Poate deveni membru al
SCMD orice cadru militar în rezervă sau în retragere care:
a). recunoaşte statutul sindicatului;
b). plăteşte la timp cotizaţia de membru.
Art. 11.(1). Dobândirea calităţii de membru SCMD se face
pe baza adeziunii (cererii) tip, completată personal, care se depune la sediul
filialei judeţene.
(2). Adeziunea (cererea) depusă va fi aprobată
de Biroul Operativ al filialei judeţene în prima şedinţă. Aprobarea solicitării
va fi comunicată solicitantului de către preşedintele filialei în termen de 30
zile de la depunerea cererii.
(3).
Calitatea de membru încetează prin:
a) deces;
b) neplata cotizaţiei pe o durată mai mare de 12
luni;
c) demisie;
d) înscrierea în altă formaţiune sindicală;
e) excludere.
(4).
Fiecare membru de sindicat are dreptul să se retragă din activitatea sindicală
oricând şi necondiţionat; cererea de demisie se depune la Biroul Operativ al
filialei judeţene iar efectele demisiei operează imediat.
(5).
Membrul de sindicat are dreptul să se autosuspende din SCMD pentru o perioadă
de cel mult 2 ani, fără a pierde calitatea de membru al organizaţiei. După
trecerea acestei perioade va face cerere
de încetare a suspendării, în caz contrar fiind considerat în mod automat
demisionat din sindicat.
CAPITOLUL IV – DREPTURI
ŞI ÎNDATORIRI
Art. 12. Membrii SCMD au
următoarele drepturi:
a)
să aleagă şi să fie ales în
organele de conducere;
b)
să participe la adoptarea şi
aplicarea hotărârilor;
c)
să formuleze propuneri pentru
ordinea de zi a Adunărilor Generale ale Filialei sau pentru şedinţele
Comitetului Director;
d)
să emită, fără restricţii, opinii
personale în cadrul sindicatului;
e)
să fie informaţi cu privire la
activitatea organelor de conducere ale sindicatului;
f)
să constituie filiale judeţene şi
subfiliale pentru apărarea intereselor pe plan local;
g)
să beneficieze de consultanţă în
problemele muncii sondicale, în problemele economice, juridice, sociale etc.;
h)
să participe la elaborarea şi
dezbaterea unor proiecte de acte normative de interes general sau pe domeniul
de activitate;
i)
să formuleze contestaţii
referitoare la sancţiunile disciplinare primite, pe care să le adreseze organelor
de competente;
j)
să propună programe şi acţiuni
prin care să se realizeze scopurile sindicatului;
k)
să reprezinte sindicatul, cu
acordul filialei sau a Comitetului Director , la reuniuni interne sau
internaţionale pe teme legate de sfera de activitate a sindicatului;
l)
să contribuie la publicaţiile
sindicatului şi să propună spre publicare diferite lucrări;
m)
să fie remuneraţi pentru
activităţile permanente pe care le desfăşoară în coordonarea programelor şi
unităţilor componente ale sindicatului;
n)
să desfăşoare activităţi
independente cu caracter didactic, ştiinţific, publicistic, de consultanţă.
Art. 13. Membrii SCMD au
următoarele îndatoriri (obligaţii):
a)
să respecte statutul sindicatului
şi Regulamentul de Organizare şi Funcţionare (ROF);
b)
să participe, atunci când este
solicitat, la activitatea sindicatului şi a organelor sale de conducere;
c)
să acţioneze pentru ducerea la
îndeplinire a hotărârilor şi măsurilor stabilite de către organele de
conducere. Membrii care, din motive bine justificate, nu sunt de acord cu unele
hotărâri, nu sunt obligaţi să participe la îndeplinirea lor, dar se vor abţine
de la orice acte potrivnice realizării acestora;
d)
să respecte prevederile
Declaraţiei Universale a Drepturilor Omului;
e)
să achite cotizaţia lunară la
termenul prevăzut;
f)
activitatea politică desfăşurată
de către orice membru de sindicat nu trebuie să aducă prejudicii SCMD, iar
această activitate să nu se ducă în interiorul organizaţiei sindicale. Membrii
de sindicat care au apartenenţă politică vor trebui să promoveze interesele
militarilor în rezervă/retragere în cadrul formaţiunilor politice în care
activează.
CAPITOLUL V – COTIZAŢIA
DE MEMBRU
Art. 14. Cotizaţia reprezintă
contribuţia financiară obligatorie a fiecărui membru de sindicat la veniturile
SCMD, şi se achită trimestrial, semestrial sau anual , cu anticipaţie.
Art.
15. (1). Cuantumul cotizaţiei se stabileşte în sumă
fixă anuală de către Comitetul Director şi nu poate depăşi 35% din volumul
cotizaţiei încasate.
(2).
Cota din cuantumul cotizaţiei care revine organului central se stabileşte de
către Consiliul Naţional al Reprezentanţilor în şedinţa ordinară, o dată la 4
ani.
(3).
Cotizaţia se depune de către membrii filialei în contul SCMD, iar operaţiunea
se justifică prin depunerea copiei ordinului de plată la trezorierul filialei.
Art. 16. Neachitarea cotizaţiei datorate pe un an de
zile conduce de drept la pierderea calităţii de membru al sindicatului.
CAPITOLUL VI – STRUCTURA ORGANIZATORICĂ, ORGANELE DE
CONDUCERE, COMPONENŢA ŞI ATRIBUŢIUNILE ACESTORA
SECŢIUNEA I
STRUCTURA ORGANIZATORICĂ
Art.
17. (1). Pentru realizarea scopului şi obiectivelor
statutare, sindicatul se organizează pe principiul administrativ-teritorial,
astfel:
1.1.
La nivel naţional – SCMD ca organ central;
1.2.
La nivel teritorial – filiale judeţene/de
sector, filiale locale şi subfiliale.
(2).
Filialele sunt structuri teritoriale ale SCMD organizate pe principiul
administrativ-teritorial astfel:
a). la nivelul judeţelor, în
municipiile reşedinţă de judeţ, şi al sectoarelor Capitalei, se constituie filiale judeţene/de
sector cu un număr de minim 15 membri;
b). în alte localităţi ale
judeţului, în condiţii similare, se constituie filiale locale coordonate de
filiala judeţeană;
c). în localităţile cu un număr de
cel puţin 5 membri se pot constitui subfiliale;
d). Filialele sunt organizaţii
sindicale fără personalitate juridică, se înfiinţeată cu avizul Comitetului
Director şi se constituie conform prevederilor legale în vigoare.
SECŢIUNEA A II-A
ORGANELE DE CONDUCERE, CONTROL ŞI COMPONENŢA LOR
Art.
18. Organele centrale de conducere sunt:
A.
Consiliul Naţional al
Reprezentanţilor (CNR), constituit din:
A1). membrii Comitetului Director (CD);
A2). membrii de onoare ai sindicatului;
A3). preşedinţii filialelor judeţene/de
sector, locale şi ai subfilialelor;
A4). un număr de delegaţi ai filialelor aleşi
pe baza normelor şi criteriilor stabilite de Comitetul Director.
B. Comitetul Director (CD) , format dintr-un număr de 27-29 membri, în
care sunt incluşi:
B1). preşedintele sindicatului, care este şi
preşedintele Comitetului Director;
B2). prim-vicepreşedintele sindicatului;
B3). secretarul general;
B4). 7-9 vicepreşedinţi;
B5). câte un vicepreşedinte coordonator de zonă pentru fiecare
euroregiune;
B6). 8 membri, câte unul ales din cadrul fiecărei
zone , pe lângă vicepreşedintele coordonator de zonă.
C.
Biroul Operativ Central (BOC),
format din 9-11 membri, din care fac parte:
C1). preşedintele sindicatului, care este şi
preşedintele Biroului Operativ Central;
C2). prim-vicepreşedintele sindicatului;
C3). secretarul general;
C4). responsabilul Departamentului Juridic;
C5). responsabilul Departamentului
economico-financiar;
C6). responsabilul Departamentului organizare
şi acţiuni sindicale;
C7). vicepreşedintele coordonator pentru zona
Bucureşti-Ilfov;
C8). 2-4 preşedinţi de filiale de sector din
Bucureşti.
D.
Organe de coordonare zonală,
constituite din cei 8 vicepreşedinţi coordonatori.
E. Organe de control centrale:
E1). Comisia Naţională de
Etică, formată din 9 membri;
E2). Comisia de Cenzori,
formată din 3-5 membri.
Art.
19. Organele teritoriale de conducere sunt:
A.
Adunarea Generală a Filialei (AGF)
judeţene/de sector, locale şi a subfilialei (AGS);
B.
Biroul Operativ al Filialei (BOF)
judeţene/de sector şi locale, format din 5-7 membri, în care sunt incluşi:
B1). preşedintele filialei, care este şi
preşedintele Biroului Operativ al Filialei;
B2). secretarul filialei;
B3). 1-3 vicepreşedinţi, care sunt şi
responsabili de departamente;
B4). trezorierul filialei;
B5). 2-4 membri.
C.
Biroul Operativ al Subfilialei
(BOS) este compus din:
C1)
preşedintele subfilialei, care este şi preşedintele Biroului Operativ al
Subfilialei;
C2). secretarul subfilialei;
C3). 1 membru.
SECŢIUNEA A III-A
ATRIBUŢIILE ORGANELOR DE CONDUCERE CENTRALE ALE SINDICATULUI
Art. 20. Consiliul Naţional al Reprezentanţilor (CNR)
(1). CNR este organul suprem de conducere al SCMD şi are următoarele
atribuţii:
a). aprobă ordinea de zi şi problemele de
procedură;
b). stabileşte şi alege compunerea numerică
şi nominală a Comitetului Director, a Comisiei Naţionale de Etică şi a Comisiei
de Cenzori;
c). alege şi revocă preşedintele
sindicatului, prim-vicepreşedintele şi secretarul general;
d). stabileşte obiectivele şi strategia
sindicatului pentru perioada următoare;
e). hotărăşte asupa petiţiilor, apelurilor şi
propunerilor adresate sindicatului;
f). hotărăşte asupra afilierii sindicatului
la organizaţii de profil pe plan intern şi internaţional;
g). aprobă schimbarea sediului sindicatului;
h). aprobă nivelul cotizaţiilor pentru organizaţia
internaţională la care s-a afiliat;
i). analizează şi hotărăşte asupra
activităţii desfăşurate de Comitetul Director, Comisia de Cenzori şi Comisia
Naţională de Etică;
j). aprobă şi modifică statutul sindicatului:
k). validează excluderea membrilor;
l). soluţionează
apelurile formulate împotriva hotărârilor adoptate de Comitetul Director şi a
soluţiilor propuse de Comisia Naţională de Etică în ceea ce priveşte
soluţionarea contestaţiilor;
m). revocă individual sau colectiv mandatele
Comitetului Director;
n). controlează activitatea şi gestiunea
organelor de conducere, administrare şi control;
o). stabileşte cuantumul cotizaţiei anuale,
hotărăşte asupra altor prestaţii ale membrilor de sindicat;
p). hotărăşte nivelul maxim al
indemnizaţiilor personalului de specialiate remunerat şi validarea altor
cheltuieli ocazionate de exercitarea activităţii sindicatului;
q). aprobă bugetul şi activitatea
economico-financiară a sindicatului;
r). adoptă hotărâri cu privire la înfiinţarea
sau participarea la capitalul social al unor societăţi comerciale, care să
asigure fondurile neceare funcţionării şi îndeplinirii scopului sindicatului;
s). hotărăşte dizolvarea sindicatului şi
adoptă orice alte hotărâri care, conform statutului şi legislaţiei în vigoare,
sunt de competenţa exclusivă a CNR.
(2). Consiliul Naţional al Reprezentanţilor se convoacă o dată la 4 ani
în şedinţă ordinară, prin decizia Comitetului Director şi în şedinţă extraordinară.
(3). Solicitarea de convocare a şedinţei extraordinare a CNR poate fi făcută
de :
a). preşedintele
SCMD;
b). cel puţin
jumătate plus unul din membrii Comitetului Director;
c). cel puţin
jumătate plus unul din numărul filialelor judeţene, ca urmare a Consultării
Generale a Filialelor.
(4). Şedinţa extraordinară a CNR se convoacă în următoarele situaţii:
a). alegerea sau
revocarea preşedintelui SCMD, a prim-vicepreşedintelui sau a secretarului
general;
b). revocarea
sau completarea Comitetului Director, a Comisiei Naţionale de Etică sau a
Comisiei de Cenzori ;
c). dizolvarea
sau reorganizarea SCMD;
d). în orice
alte situaţii deosebite referitoare la activitatea şi acţiunile sindicatului.
(5). Consiliul Naţional al Reprezentanţilor este legal constituit dacă
la şedinţă participă jumătate plus unul din numărul total al membrilor
delegaţi, deciziile adoptându-se numai în cazul unei majorităţi absolute a
celor prezenţi.
(6). Hotărârile privind alegerea sau revocarea preşedintelui SCMD, a
prim-vicepreşedintelui a secretarului general, precum şi cele referitoare la dizolvarea,
reorganizarea sau modificarea statutului sindicatului se adoptă cu un cvorum de
3/4 din numărul total al membrilor CNR şi cu o majoritate calificată de 2/3 din
cvorum.
(7). Convocarea Consiliului Naţional al Reprezentanţilor, cu precizarea
datei, locului şi ordinii de zi, trebuie făcută cu cel puţin 15 zile înaite de
data ţinerii acesteia, prin înştiinţare în scris a tuturor membrilor
sindicatului.
(8). Fiecare membru al Consiliului dispune de un vot egal în cadrul
CNR.
Art. 21. Comitetului Director (CD)
(1). Comitetul Director este organul de conducere în perioada dintre
şedinţele Consiliului Naţional al Reprezentanţilor.
(2). Membrii Comitetului Director
sunt aleşi pe o perioadă de 4 ani. Nu pot fi membri ai CD persoanele ce deţin
demnităţi publice şi cele cu antecedente penale sau care nu se bucură de o bună
reputaţie morală.
(3). În prima şedinţă după alegerea membrilor de către CNR, Comitetul
Director îşi alege vicepreşedinţii şi Biroul Operativ Central.
(4). Preşedintele sindicatului este şi preşedintele Comitetului
Director.
(5). Comitetul Director se convoacă trimestrial sau ori de câte ori
este necesar, la o dată stabilită de Biroul Operativ Central. Convocarea precum
şi comunicarea ordinii de zi a şedinţei se face prin sistemul de legături al
sindicatului, cu cel puţin 10 zile înainte de data întrunirii.
(4). Şedinţele Comitetului Director sunt statutar constituite prin
participarea a minim jumătate plus unul din membrii săi, iar deciziile se
adoptă cu majoritatea absolută a celor prezenţi
(5). Comitetul Director are următoarele atribuţii:
a). direcţionează, organizează şi
supervizează activitatea sindicatului pentru realizarea în bune condiţii a
scopului şi obiectivele stabilite de statut şi a hotărârilor Consiliului
Naţional al Reprezentanţilor;
b). aprobă investiţiile sindicatului şi acţiunile promovate;
c). stabileşte şi organizează departamentele din structura SCMD;
d). aprobă statul de funcţiuni şi nivelul
salariilor angajaţilor din subordine;
e). stabileşte nivelul recompenselor ce pot
fi acordate membrilor de sindicat;
f). asigură întocmirea bilanţului şi a
bugetului sindicatului;
g). aprobă Regulamentul de Organizare şi
Funcţionare (ROF) a sindicatului;
h). analizează şi hotărăşte asupra
contestaţiilor depuse de membrii de sindicat, referitoare la soluţiile adoptate
de Comisia Naţională de Etică;
i). avizează înfiinţarea şi dizolvarea
filialelor/subfilialelor sindicatului;
j). hotărăşte asupra propunerilor Biroului
Operativ Central de revocare a unor membri din birourile operative din teritoriu
k). decide cu majoritatea voturilor membrilor
săi declanşarea Consultării Generale a Filialelor de către Biroul Operativ
Central.
Art.
22. Biroul Operativ Central
(1). Biroul Operativ Central (BOC) este ales în prima şedinţă a
Comitetului Director şi coordonează activitatea şi asigură conducerea curentă a
sindicatului între şedinţele Comitetului Director, stabilind măsuri pentru
realizarea în bune condiţii a hotărârilor Consiliului Naţional al
Reprezentanţilor şi a deciziilor
Comitetului Director.
(2). Preşedintele sindicatului este şi preşedintele Biroului Operativ
Central.
(3). Biroul Operativ Central se întruneşte săptămânal sau ori de câte
ori este nevoie. Şedinţele BOC sunt statutare dacă participă jumătate plus unul
dintre membrii săi, iar măsurile se hotărăsc cu majoritatea celor prezenţi.
(4). Biroul Operativ Central are următoarele atribuţii:
a). organizează şi coordonează activitatea
curentă a sindicatului;
b). coordonează activitatea birourilor
operative teritoriale;
c). propune Comitetului Director revocarea de
membri ai birourilor operative din teritoriu, în cazul manifestării unor
disfuncţionalităţi majore;
d). urmăreşte executarea bugetului şi
verifică oportunitatea cheltuielilor angajate;
e). coordonează activitatea secretariatului
general.
f). organizează , ca urmare a deciziei
Comitetului Director, Consultarea Generală a Filialelor.
Art.
23. Comisia Naţională de Etică
(1). CNE este organul de jurisdicţie internă a SCMD, care se
întruneşte în şedinţă de lucru
trimestrial şi la nevoie;
(2) Este aleasă de Consiliul Naţional al Reprezentanţilor pentru un
mandat de 4 ani şi este alcătuită din 9 membri, câte unul pentru fiecare
euroregiune de dezvoltare, propus de filialele din zona respectivă, şi de un
membru propus de preşedintele SCMD;
(3). Organele de conducere ale Comisiei Naţionale de Etică sunt:
- 1 preşedinte,
-1 vicepreşedinte ,
- 1 secretar.
Aceştia sunt aleşi în prima
şedinţă ordinară a comisiei, după desemnarea membrilor săi, iar preşedintele
CNE trebuie să aibă pregătire juridică;
(4). Activitatea CNE se desfăşoară în baza Regulamentului de Organizare
şi Funcţionare propriu, aprobat de Comitetul Director;
(5). Comisia Naţională de Etică are următoarele atribuţii:
a). urmăreşte
respectarea şi aplicarea corectă a statutului SCMD şi a ROF de către toate
structurile organizatorice şi toţi membrii sindicatului;
b). sesisează
organele de conducere ale SCMD cu privire la hotărârile nestatutare ale
structurilor organizatorice ale sindicatului;
c). cercetează, analizează şi constată, la
sesizare sau din oficiu, cazurile de încălcare a legilor sau a statutului de
către membrii organelor de conducere ale structurilor organizatorice ale
sindicatului sau ale membrilor săi şi informează oportun Biroul Operativ
Central şi Comitetul Director, propunând măsuri statutare;
d). soluţionează contestaţiile împotriva
măsurilor de sancţionare aplicate de Birourile Operative, Adunările Generale
ale Filialelor, Biroul Operativ Central sau Comitetul Director;
e). hotărârile CNE pot fi contestate la Comitetul
Director sau la Consiliul Naţional al Reprezentanţilor, după caz;
f). concluziile, analizele, constatările şi rezultatul verificărilor efectuate vor fi
prezentate anual sub formă de informări adresate Comitetului Director şi
rapoarte prezentate în şedinţele Consiliului Naţional al Reprezentanţilor
Art.
24. Comisia de
Cenzori
(1). Comisia de Cenzori asigură controlul gestiunii patrimoniului
sindicatului şi întocmeşte rapoarte pe care le prezintă Comitetului Director
sau Consiliului Naţional al Reprezentanţilor. Cel puţin unul dintre membri
trebuie să fie contabil autorizat sau expert contabil.
(2). Comisia îşi alege din rândurile sale un preşedinte , un
vicepreşedinte şi un secretar;
(3). Comisia verifică în mod deosebit activitatea financiară a sindicatului,
modul cum sunt gospodărite fondurile băneşti şi bunurile materiale.
(4). Comisia de Cenzori realizează cel puţin două acţiuni de verificare
pe an sau ori de câte ori consideră
necesar, acţiuni la care trebuie să participe cel puţin doi membri.
(5). În
timpul controlului, membrii comisiei beneficiază de decontarea cheltuielilor
ocazionate de această activitate. Preşedintele Comisiei de Cenzori va primi o
indemnizaţie stabilită de Comitetul Director.
Art.
25. Organele de coordonare zonală
(1). Pentru o mai bună şi eficientă coordonare a activităţii sindicale
în teritoriu, Consiliul Naţional al Reprezentanţilor alege câte un
vicepreşedinte coordonator pentru fiecare euroregiune.
(2). Vicepreşedinţii zonali fac parte de drept din Comitetul Director
şi participă la şedinţele CNR.
(3). Vicepreşedinţii zonali coordonează activitatea sindicatului din
zona lor de responsabilitate.
(4).
Vicepreşedinţii zonali asigură comunicarea între Comitetul Director , Biroul
Operativ Central şi filiale.
Art.
26. Preşedintele Sindicatului
(1). Este ales de Consiliul Naţional al Reprezentanţilor prin vot
secret pentru un mandat de 4 ani. Preşedintele sindicatului este şi
preşedintele Comitetului Director şi al Biroului Operativ Central.
(2). Preşedintele sindicatului are următoarele atribuţii:
a). reprezintă sindicatul în virtutea
mandatului încredinţat de Consiliul Naţional al Reprezentanţilor şi veghează la
buna funcţionare a activităţii organelor şi structurilor de conducere ale
sindicatului;
b). prezidează şedinţele Comitetului Director
şi ale CNR. În lipsa acestuia, şedinţele sunt prezidate de prim-vicepreşedinte
sau de secretarul general.;
c). reprezită sindicatul în justiţie, în
raporturile cu persoanele fizice sau juridice din ţară şi din străinătate;
d).urmăreşte respectarea prevederilor
statutare şi ale ROF;
e).asigură aplicarea hotărârilor Consiliului
Naţional al Reprezentanţilor, ale deciziilor Comitetului Director şi ale
măsurilor Biroului Operativ Central;
f). coordonează activitatea de elaborare a
proiectelor de politici şi strategii ale sindicatului;
g). coordonează activitatea curentă a
sindicatului;
h). poate delega din atribuţiile sale
prim-vicepreşedintelui sau secretarului general.
. (3). În caz de vacantare a postului, se organizează alegeri în termen
de 45 zile de la data încheierii mandatului anterior.
Art.
27. Prim-vicepreşedintele sindicatului
(1). Este ales de Consiliul Naţional al Reprezentanţilor prin vot
secret pe o perioadă de 4 ani, face parte din Comitetul Director şi Biroul
Operativ Central .Are următoarele atribuţii:
a). asigură buna desfăşurare a activităţii
organelor de conducere centrale şi locale a sindicatului;
b). este înlocuitorul legal al preşedintelui;
c). urmăreşte respectarea prevederilor
statutului şi ale Regulamentului de Organizare şi Funcţionare de către toate
structurile de conducere ale sindicatului;
d). îndeplineşte sarcinile stabilite de
Comitetul Director, Biroul Operativ Central şi de preşedintele sindicatlui
(2). În caz de vacantare a postului, Comitetul Director alege un
prim-vicepreşedinte interimar dintre vicepreşedinţi.
Art.
28. Secretarul general
(1). Este ales de Consiliul Naţional al Reprezentanţilor prin vot
secret pe o perioadă de 4 ani, face parte din Comitetul Director şi Biroul
Operativ Central .Are următoarele atribuţii:
a). asigură comunicarea cu membrii şi
coordonează organizarea acţiunilor specifice scopului pentru care s-a înfiinţat
sindicatul;
b). preia prerogativele preşedintelui în
lipsa acestuia şi a prim-vicepreşedintelui;
c). prezintă lunar către Biroul Operativ Central un raport scris
privind situaţia financiară a sindicatului;
d). întocmeşte proiectul bugetului
sindicatului, pe care îl supune spre avizare Comitetului Director şi spre
aprobare Consiliului Naţional al Reprezentanţilor;
e). alte atribuţii se stabilesc prin ROF.
(2). În caz de vacantare a
postului, Comitetul Director alege un secretar general interimar din cadrul
secretariatului, până la organizarea şedinţei extraordinare a Consiliului Naţional al Reprezentanţilor.
Art.
29. Vicepreşedinţii sindicatului
(1). Sunt aleşi în prima şedinţă a Comitetului Director după
desemnarea(alegerea) acestuia de către Consiliul Naţional al Reprezentanţilor
şi fac parte din Biroul Operativ Central.
(2). În perioada dintre alegeri, în caz de vacantare a unor posturi din Comitetul Director, pot fi
desemnaţi interimari de către acesta, respectând procedurile statutare . Pe
timpul interimatului vor îndeplini prin cumul atribuţiile ambelor posturi.
(3). Numărul de vicepreşedinţi este de 7 sau 9, în funcţie de numărul
departamentelor stabilite de Comitetul Director.
(4). Au următoarele atribuţii:
a). coordonează activitatea departamentelor de resort din teritoriu;
b). controlează activitatea departamentului de care răspunde;
c). raportează trimestrial în şedinţele Comitetului Director despre
activitatea departamentului său.
SECŢIUNEA A IV-A
ATRIBUŢIILE ORGANELOR DE CONDUCERE TERITORIALE ALE SINDICATULUI
Art. 30. Adunarea Generală a Filialei (judeţene/de sector, locale)
(1). Adunarea Generală a Filialei este forul de conducere al filialei,
fiind constituită din membrii de sindicat din unitatea teritorială respectivă
(judeţ/sector sau localitate).
(2). Adunarea Generală a Filialei se convoacă anual în şedinţă ordinară
şi ori de câte ori este nevoie în şedinţă extraordinară, de către Biroul
Operativ teritorial, sau la cererea unei treimi din numărul membrilor filialei.
(3). În cazul în care nu pot fi întruniţi jumătate plus unul din membrii filialei judeţene/de sector, şedinţa
AGF se va desfăşura în condiţiile în care sunt prezenţi membrii Biroului
Operativ Judeţean/de Sector, membri ai filialei din municipiul reşedinţă de
judeţ/sector precum şi delegaţii aleşi ai filialelor/subfilialelor locale,
conform normelor şi criteriilor stabilite de Biroul Operativ Judeţean/de
Sector.
(4). Convocarea Adunării
Generale a Filialei trebuie comunicată membrilor împreună cu ordinea de zi,
data, locul şi ora desfăşurării, cu 15 zile înainte, prin toate mijloacele de
comunicare.
(5). Adunarea Generală ordinară pentru alegeri se desfăşoară o dată la
4 ani, pentru a fi aleşi preşedintele filialei, 1-3 vicepreşedinţi, secretarul
filialei, trezorierul şi 2-4 membri, care constituie Biroul Operativ al
Filialei.
(6). Adunarea Generală extraordinară a filialei se convoacă la
solicitarea Biroului Operariv al filialei sau la cererea unei treimi din
numărul membrilor filialei.
(7). Adunarea Generală extraordinară a filialei se convoacă în
următoarele situaţii:
a). revocarea sau alegerea
preşedintelui, a membrilor Biroului Operativ pentru completarea acestuia, în
termen de 10 zile de la apariţia situaţiei care a impus acest lucru;
b). pentru adoptarea unor
măsuri strinfgente privind interesele membrilor de sindicat sau a organizaţiei
sindicale.
Art.
31. Atribuţiile Adunării Generale a Filialei
a). analizează şi aprobă
Raportul de activitate al Biroului Operativ;
b). aprobă bugetul de
venituri şi cheltuieli al filialei;
c). dezbate şi adoptă
Programul de activitate pentru perioada următoare cu privire la problemele de
interes general şi particular în conformitate cu prevederile statutului şi
hotărârilor organelor de conducere centrale;
d). reprezintă în justiţie
interesele membrilor filialei;
e). alege şi revocă preşedintele,
vicepreşedinţii şi membrii Biroului Operativ al filialei;
e). hotărăşte asupra problemelor de dizolvare
sau comasare a filialei şi a subfilialei pe care o coordonează.
Art.
32. Biroului Operativ al filialei
(1). Biroul Operativ al filialei este ales de Adunarea Generală prin
vot secret şi este format din preşedinte, 1-3 vicepreşedinţi, secretar,
trezorier şi 2-4 membri.
(2). Durata mandatului este de 4 ani.
(3). Biroul Operativ este organul de conducere executivă al filialei în
intervalul dintre Adunările Generale.
(4). Biroul Operativ îşi desfăşoară activitatea în şedinţe lunare sau
ori de câte ori este nevoie. În activitatea sa , Biroul Operativ adoptă măsuri.
(5).
Preşedintele filialei este şi preşedintele Biroului Operativ.
Art.
33. Atribuţiile
Biroului Operativ al filialei
a). conduce activitatea filialei pentru îndeplinirea
atribuţiilor statutare şi a hotărârilor organelor centrale de conducere.
b). reprezintă filiala în relaţiile cu organele
administraţiei locale, cu instituţiile publice şi alte organizaţii sindicale.
c). stabileşte compartimentele de activitate şi numeşte
responsabilii lor.
d). primeşte noi membri de sindicat.
e). aplică sancţiuni disciplinare şi propune Adunării
Generale a Filialei revocarea din funcţia de conducere în cazul membrilor săi,
precum şi excluderea din sindicat în cazul membrilor filialei.
f). organizează şi conduce acţiunile sindicale.
g). întocmeşte bugetul de venituri şi cheltuieli.
h). planifică şi organizează şedinţele Adunării Generale.
i). coordonează şi conduce activitatea filialelor locale
şi a subfilialelor.
j). unde este posibil,constituie subfiliale în
localităţile din judeţ, cu avizul Comitetului Director.
k). acţionează pentru a asigura plata cotizaţiei de către
membrii de sindicat din filială.
l). la solicitarea BOC,
exprimă poziţia majorităţii membrilor săi asupra temei pusă în dezbatere prin
Consultarea Generală a Filialelor.
Art.
34. Atribuţiile filialelor locale
Sunt coordonate de filialele judeţene şi au aceeaşi
organizare şi atribuţii ca acestea la nivel local, mai puţin coordonarea subfilialelor,
a căror activitate este organizată şi condusă de filialele judeţene.
Art.
35. Subfilialele
(1). Se constituie şi organizează de către Biroul Operativ al filialei
judeţene în localităţile unde se pot reuni cel puţin 5 membri şi îşi desfăşoară
activitatea sub îndrumarea filialei judeţene.
(2). Adunarea Generală a Subfilialei este organul de conducere al
acestei organizaţii sindicale şi are următoarele atribuţii:
a). alege şi revocă prin vot
deschis Biroul Operativ al subfilialei, o dată la 4 ani.
b). se întruneşte în şedinţă
ordinară anuală şi în şedinţe extraordinare ori de câte ori este nevoie.
c). analizează activitatea
biroului.
d). stabileşte şi adoptă Programul de
activitate al subfilialei.
Art.
36. Biroul Operativ al subfilialei
(1). Este organul de conducere între Adunările Generale şi se compune
din preşedinte, secretar şi un membru.
(2). Subfilialele care au peste 10 membri pot alege şi un
vicepreşedinte şi 2 membri.
(3). Preşedintele subfilialei este şi preşedintele Biroului Operativ al
subfilialei.
(4). Biroul Operativ al subfilialei se întruneşte lunar sau când
situaţia o impune şi are următoarele atribuţii:
a). acţionează şi ia măsuri
pentru îndeplinirea prevederilor statutare şi ale hotărârilor organelor de
conducere judeţene şi centrale;
b). informează filiala judeţeană
asupra acţiunilor întreprinse;
c). întreprinde măsurile
necesare pentru a asigura plata cotizaţiei de către membrii subfilialei;
d). reprezintă subfiliala în
relaţiile cu organele administraţiei locale şi instituţiile publice.
e). acţionează pentru
primirea de noi membri.
Art. 37. Preşedintele filialei
(1). Este ales sau revocat în/din funcţie de Adunarea Generală a
Filialei.
(2). Face parte de drept din Consiliul Naţional al Reprezentanţilor.
(3). Preşedintele filialei are următoarele atribuţii:
a). conduce şi
organizează întreaga activitate a filialei,
b). este şi
preşedintele Biroului Operativ al filialei, în care calitate conduce şi
organizează activitatea acestuia;
c). prezidează
şi conduce şedinţele Biroului Operativ şi ale Adunării Generale a Filialei;
d). reprezintă
filiala în relaţiile cu organele administraţiei publice locale, cu
reprezentanţii instituţiilor publice şi organele sindicale din zonă;
e). poate contacta alte organizaţii sindicale
legal constituite în vederea organizării şi participării împreună la acţiuni
sindicale de interes general;
f). poate face declaraţii de principiu în
mass-media , cu privire la activitatea filialei şi în interesul membrilor SCMD;
g). poate organiza contacte şi întâlniri cu
reprezentanţii administraţiei publice şi parlamentarii din colegiile electorale
respective, în vederea realizării
scopului şi obiectivelor sindicatului;
Art.
38. Vicepreşedinţii filialei
(1). Sunt aleşi şi revocaţi de Adunarea Generală a Filialei.
(2). Fiecare vicepreşedinte coordonează, organizează şi răspunde de
activitatea unui compartiment de specialitate conform hotărârii Biroului Operativ.
(3). În lipsa preşedintelui, oricare dintre vicepreşedinţi poate fi
mandatat cu atribuţiile acestuia.
Art.
39. Secretarul filialei
(1). Este ales şi revocat de către Adunarea Generală a Filialei.
(2). În lipsa preşedintelui sau a vicepreşedintelui mandatat preia
atribuţiile acestuia.
(3). Secretarul filialei are următoarele atribuţii:
a). organizează
şi actualizează întreaga bază de date a filialei;
b). organizează
evidenţa, primirii, înregistrării şi expedierii petiţiilor şi contestaţiilor către organele competente spre
soluţionare;
c). primeşte,
verifică şi ţine evidenţa dosarelor membrilor filialei;
d).
înregistrează şi ţine evidenţa corespondenţei şi a modului ei de rezolvare;
e). coordonează activitatea de încasare şi de
gestionare a cotizaţiei membrilor filialei .
Art.
40. Trezorierul filialei
(1). Este ales de Adunarea Generală a Filialei şi face parte din Biroul
Operativ.
(2). Trezorierul filialei are următoarele atribuţii:
a). urmăreşte
încasarea şi gestionarea cotizaţiei sub îndrumarea secretarului filialei;
b). ţine „la zi”
evidenţa contabilă;
c). gestionează
fondurile financiare şi asigură legalitatea utilizării acestora;
d). execută
inventarierea bunurilor filialei, conform dispoziţiilor legale în vigoare;
e). administrează
contul curent al filialei;
f). întocmeşte trimestrial rapoarte cu
privire la activitatea financiar-contabilă şi încasarea cotizaţiei, pe care le
prezintă Biroului Operativ.
Art.
41. Preşedintele subfilialei
(1). Este ales sau revocat de Adunarea Generală a Subfilialei.
(2). Este şi preşedintele Biroului Operativ al subfilialei.
(3). Preşedintele subfilialei are următoarele atribuţii:
a). conduce şi
organizează întrega activitate a subfilialei;
b). reprezintă
subfiliala în relaţiile cu organele administraţiei publice locale şi ai altor
instituţii publice, cu alte organizaţii sindicale.
c). raporteză
lunar Biroului Operativ al filialei coordonatoare despre activitatea
desfăşurată de subfilială.
CAPITOLUL VII- PROCEDURA DE
ALEGERE A ORGANELOR DE CONDUCERE ALE SCMD
SECŢIUNEA I- LA NIVELUL ORGANELOR CENTRALE ALE SCMD
Art. 42.(1) Preşedintele SCMD, Prim-vicepreşedintele, Secretarul-General şi
preşedinţii de filiale se aleg prin vot secret.
(2). Membrii Comitetului Director, ai Comisiei de Cenzori, ai Comisiei
Naţionale de Etică şi ai Birourilor Operative ale filialelor se aleg prin vot
deschis, cu majoritatea de de cel puţin jumătate plus unu din voturile valavil
exprimate.
Art. 43.(1) În vederea alegerii Comitetului Director, a Comisiei de Cenzori şi
a Comisiei Naţionale de Etică, CNR desemnează prin vot , dintre delegaţii
participanţi, o Comisie de Propuneri, compusă din 5-7 membri;
(2). Comisia de Propuneri îşi alege, din
rândul membrilor săi, un preşedinte;
(3). Comisia de propuneri primeşte şi
analizează toate propunerile de candidaţi depuse din partea Comitetului
Director şi din rândul delegaţilor;
(4). Comisia de
Propuneri verifică respectarea condiţiilor pentru fiecare candidat şi prezintă
plenului CNR concluziile sale în cadrul unui raport.
Art. 44. Propunerile de candidaţi cu respectarea cerinţelor statutare sunt supuse
aprobării plenului CNR, după care sunt trecute pe buletinele de vot, în vederea
exercitării votului.
(1)
Este desemnat câştigător pe
funcţie acel candidat care întruneşte
cel puţin jumătate plus unul din numărul voturilor valabil exprimate;
(2)
Dacă niciunul dintre candidaţii pe
funcţie nu întruneşte cel puţin jumătate plus unul din numărul voturilor valabil
exprimate, se organizează al doilea tur de scrutin între primii doi candidaţi
clasaţi ca număr de voturi valabil exprimate;
(3)
În turul doi este declarat câştigător
candidatul care întruneşte cel puţin jumătate plus unul din voturile valabil
exprimate.
SECŢIUNEA A II-A – LA NIVELUL ORGANELOR TERITORIALE
Art. 45. La nivelul filialelor, Comisia de Propuneri este alcătuită din 3-5
membri, votaţi de Adunarea Generală a Filialei;
Art. 46. Atribuţiile Comisiei de Propuneri de la nivelul filialei sunt
similare cu cele de la nivel central.
Art. 47. (1). În vederea verificării modului de respectare a prevederilor
statutului cu privire la organizarea CNR şi a AGF, acestea desemnează prin vot,
dintre delegaţii (membrii) participanţi o Comisie de Validare şi Numărare a
Voturilor, compusă din 5-7 membri (3-5 membri la AGF).
(2). Comisia de
Validare şi Numărare a Voturilor îşi desmnează un preşedinte dintre membrii
săi.
Art. 48. Comisia de Validare şi Numărare a Voturilor verifică mandatele
delegaţilor, constată cvorumul statutar de şedinţă, verifică şi centralizează
voturile exprimate, constată validitatea alegerii şi prezintă CNR (AGF) raportul său cu
rezultatele finale.
CAPITOLUL VIII- ADMINISTRAREA
PATRIMONIULUI ŞI SURSELE DE FINANŢARE
Art. 49. Patrimoniul sindicatului se compune din bunuri mobile, imobile şi
mijloace băneşti, provenite din cotizaţii, donaţii şi alte surse legale.
Art. 50. Patrimoniul sindicatului poate fi folosit numai potrivit intereselor
membrilor săi, fără a putea fi împărţit, transmis sau lichidat între aceştia.
Art. 51. (1). Sursele de finanţare ale sindicatului provin din:
a). cotizaţia sindicală încasată de
la membrii săi;
b). donaţii şi sponsorizări din
partea persoanelor fizice sau juridice din ţară sau din străinătate,
c). sindicatul poate dobândi, în
condiţiile legii, orice fel de bunuri mobile sau imobile necesare scopului
pentru care a fost înfiinţat;
d). venituri realizate din alte surse legale.
(2). Comitetul Director aprobă normele privind modul de gestionare a
fondurilor realizate din sursele financiare.
(3).
Comitetul Director va organiza compartimentul economico-financiar al sindicatului.
Art. 52. (1). Fondurile sindicatului
vor fi utilizate pentru:
a). finanţarea activităţii organizatorice,
culturale, artistice şi sportive;
b). acordarea unor ajutoare;
c). salarizarea angajaţilor încadraţi în
muncă în conformitate cu prevederile dispoziţiilor legale în vigoare;
d). acordarea de recompense membrilor de
sindicat;
e).
acordarea indemnizaţiilor de colaborare;
f).
pentru achitarea cotizaţiilor în situaţia afilierii la organizaţii interne şi
internaţionale.
(2). Funcţiile de conducere cu activitate
permanentă în cadrul Comitetului Director şi Biroului Operativ Central pot fi
retribuite cu o indemnizaţie de conducere stabilită şi aprobată de Consiliul
Naţional al Reprezentanţilor, la propunerea Comitetului Director.
(3). Valoarea stimulentelor în bani şi
obiecte se stabileşte de Comitetul Director.
CAPITOLUL IX- REORGANIZAREA ŞI DIZOLVAREA SCMD
Art. 53. Reorganizarea SCMD
În cazul reorganizării, întregul patrimoniu al
SCMD va fi transmis noii forme de organizare stabilite prin hotărârea Consiliului
Naţional al Reprezentanţilor, şi în condiţiile prevăzute de lege şi statut.
Art. 54. Dizolvarea şi lichidarea SCMD
(1). În situaţia dizolvării SCMD, patrimoniul
acestuia existent la data dizolvării va fi împărţit şi lichidat potrivit
hotărârii de dizolvare luată de CNR.
(2). În cazul în care CNR nu poate lua o
hotărâre cu privire la distribuirea patrimoniului, va fi sesizat Tribunalul
municipiului Bucureşti, care va hotărâ în consecinţă.
(3). SCMD se poate reorganiza sau dizolva prin
hotărârea Consiliului Naţional al Reprezentanţilor, adoptată prin vot secret cu
o majoritate de 2/3 din numărul membrilor prezenţi. Şedinţa CNR de dizolvare
sau de reorganizare este statutară în condiţiile prezenţei a 3/4 din numărul
membrilor CNR.
(4). Adunarea Generală a Filialei (Subfilialei)
poate hotărâ, cu avizul Comitetului Director, dizolvarea sau restructurarea, cu
votul deschis a cel puţin 2/3 din numărul participanţilor cu drept de vot.
(5). Destinaţia patrimoniului filialei se va
hotărâ de către Adunarea Generală a Filialei sau în instanţa de judecată.
CAPITOLUL X – RECOMPENSE ŞI SANCŢIUNI
SECŢIUNEA I
RECOMPENSE
Art. 55. La propunerea Preşedintelui sindicatului, Biroul Operativ Central
poate recompensa financiar sau material pe oricare din membrii SCMD ca urmare a
activităţii deosebite desfăşurate în plan sindical.
Art. 56. La nivelul filialelor judeţene, la propunerea preşedintelui de
filială, Biroul Operativ poate recompensa material sau financiar pe acei membri
care s-au remarcat în mod deosebit în activitatea sindicală a filialei.
Art. 57. Nivelul recompenselor şi procedura de acordare vor fi stabilite de
Comitetul Director, în limita fondurilor disponiubile.
SECŢIUNEA A II-A
SANCŢIUNI
Art. 58. (1). Membrilor sindicatului care au săvârşit abateri de la prevederile
statutare , ori prin activitatea sau comportamentul lor aduc prejudicii
imaginii sindicatului, funcţie de gravitatea faptelor, li se pot aplica
următoarele sancţiuni:
a).
atenţionarea scrisă sau verbală;
b).
avertisment;
c).suspendarea din funcţia de preşedinte al
SCMD, de prim-vicepreşedinte , secretar –general , preşedinte de filială,
vicepreşedinte sau secretar al Biroului Operativ al filialei;
d).
revocarea din funcţia de conducere pe care o deţin;
e).
excluderea din sindicat.
(2).
Sancţiunile prevăzute la literele a). b). şi c). se aplică în cadrul filialei
judeţene de către Biroul Operativ oricăror membri ai filialei. Membrilor Biroului
Operativ, sancţiunile de la literele c) şi d) vor fi aplicate de către Adunarea
Generală ordinară sau extraordinară a Filialei, convocată de Biroul Operativ
propriu la propunerea preşedintelui filialei.
(3).
Sancţiunile se aplică de către Biroul Operativ cu o majoritate de 2/3 din numărul membrilor
săi..
(4).
Sancţiunea excluderii va fi validată de Adunarea Generală a Filialei cu o
majoritate de 2/3 din cvorumul de şedinţă.
(5).
Cazurile de abateri şi măsurile de sancţionare luate vor fi comunicate Biroului
Operativ Central în termen de 10 zile de la aplicare.
(6).
În toate cazurile de abateri disciplinare, constatarea se face prin
autosesizarea Biroului Operativ sau sesizarea oricărei alte persoane.
(7).
Hotărârea de sancţionare poate fi contestată la Comisia Naţională de Etică în
termen de 30 de zile de la comunicarea sancţiunii.
Art. 59. (1). Sancţiunile prevăzute la Art. 58.(1). literele a).-e). se aplică
în mod corespunzător şi membrilor Biroului Operativ Central şi ai Comitetului
Director.
(2). Sancţiunile prevăzute la literele a)
şi b). se aplică membrilor Biroului Operativ Central şi ai Comitetului Director
de către Comitetul Director la propunerea Preşedintelui sindicatului.
Sancţiunile se hotărăsc cu votul majorităţii calificate de 2/3 din numărul
membrilor organului competent.
(3). a) Suspendarea din funcţiile
prevăzute la litera c), Art. 58(1) se propune ca urmare a încălcării
prevederilor statutare, încălcări care au drept consecinţă aducerea unor
prejudicii grave imaginii SCMD şi activităţii sindicale.
b). Suspendarea este
măsura premergătoare propunerii de revocare din funcţie sau excluderii. Decizia
de suspendare este luată de Comitetul Director sau de către Biroul Operativ al
filialei, şi va fi urmată în termen de 30 zile de procedurile de excludere.
c). Procedura de
suspendare poate fi finalizată prin una din următoarele soluţii:
-
revocarea din funcţie;
- excluderea
din sindicat;
-
reconfirmarea în funcţia deţinută.
(4). Revocarea şi excluderea membrilor BOC
şi ai CD este de competenţa CNR convocat în şedinţă ordinară sau extraordinară,
la propunerea preşedintelui SCMD, în
cvorum de 3/4 din membri şi cu voturile a 2/3 din cei prezenţi.
Art. 60.(1). Hotărârea de sancţionare a membrilor BOC şi ai CD se va lua pe
baza raportului de constatare al Comisiei Naţionale de Etică a SCMD sau ca
urmare a deciziei adoptate în urma procedurii de Consultare Generală a
Filialelor.
(2). Soluţiile propuse de CNE pot fi contestate
la Comitetul Director în termen de 30 zile, sau la CNR întrunit în următoarea
şedinţă în cvorum de 3/4 din membri şi cu voturile a 2/3 din cei prezenţi
CAPITOLUL
XI – CONSULTAREA GENERALĂ A FILIALELOR
Art. 61. Pentru luarea unor măsuri urgente, de maximă importanţă pentru
activitatea sindicală (organizarea de proteste, demonstraţii de stradă etc.) şi
pentru soluţionarea unor probleme statutare care influenţează direct
activitatea SCMD, Biroul Operativ Central va da curs deciziei Comitetului
Director şi va organiza Consultarea Generală a Filialelor.
Art. 62.(1). Pentru declanşarea Consultării Generale a Filialelor, Biroul
Operativ Central va comunica Birourilor Operative ale filialelor (judeţene şi
locale) tema pusă în discuţie, în vederea formulării punctelor de vedere ale
acestora.
(2). Punctele de vedere ale Birourilor Operative ale filialelor,
adoptate în fiecare caz cu votul majorităţii membrilor BO, vor fi transmise în scris la Biroul Operativ
Central în termen de 7 zile de la comunicarea temei în dezbatere.
Art. 63. În cadrul acestei proceduri, consultarea tuturor Birourilor Operative
ale filialelor este obligatorie, iar soluţia propusă de 2/3 din punctele de
vedere exprimate devine executorie.
CAPITOLUL XII– DISPOZIŢII FINALE
Art.64 .(1). SCMD îşi desfăşoară activitatea pe întreg teritoriul ţării, prin
structurile sale organizatorice statutare.
(2). SCMD are ştampilă şi însemne proprii,
aprobate de Consiliul Naţional al Reprezentanţilor.
Art. 65. SCMD are dreptul de a înfiinţa organe proprii de presă, precum şi
unităţi economico-financiare şi comerciale, pentru întregirea patrimoniului şi
realizarea obiectivelor sale.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Ai un comentariu de făcut? Be my guest! Dar mai intai prezinta-te. Ca asa e la armata. Bati la usa, intri, te prezinti si raportezi.
Si trebuie să ştii că nu voi aproba apariţia acelor comentarii pe care eu le găsesc nelegate de subiectul postării, fără logică, fără argumente, emanaţie a vreunui talibanism, indiferent de tabără, cu invective, indiferent de destinatar şi, desigur, a celor care nu respectă regulile de bun-simţ, decenţă şi corectitudine ale unei comunicări dintre oaspete (tu) şi gazdă (eu)!
Administratorul blogului își rezervă dreptul de a șterge comentariile care nu respectă regula, postând mesaje de avertizare.